YHDISTYS

Elonkierto-puiston toiminnan takana oleva Elonkierron Ystävät ry hoitaa puistoa täydellä sydämellä. Yhdistyksellä on aktiivinen hallitus ja kokopäiväinen toiminnanjohtaja. Kesäisin yhdistys palkkaa määräaikaista työvoimaa erilaisiin kehittämishankkeisiin. Lisäksi puistossa tehdään runsaasti vapaaehtois- ja talkootyötä.

Puita ja taivas

Yhdessä tekemisen olohuone

Ajatus yhdistyksen perustamisesta Elonkierron tueksi oli olemassa jo useita vuosia ennen kuin Luonnonvarakeskus (Luke) luopui puiston ylläpidosta. Elonkierron Ystävät ry:n perustamiskokous pidettiin Elonkierron makasiinilla 4.6.2019. Leader-ryhmä LounaPlussan kaksivuotisen kehittämishankkeen tuella Elonkierrolle rakennettiin uusi toimintamalli, jossa puiston ympärille on koottu laaja yritysten ja yhdistysten verkosto sekä uudenlaisia kehittämisen tapoja.

Nyt edessä on uusi haaste: toiminnan vakiinnuttaminen yhdessä alueellisten ja valtakunnallisten yhteistyökumppanien kanssa ja Elonkierron ainutlaatuisen luonto- ja oppimisympäristön tuominen entistä laajemman joukon olohuoneeksi ja paikaksi, jossa voi samaan aikaan viihtyä, oppia ja virkistäytyä.

Oletko sinä Elonkierron ystävä?

Elonkierto on tärkeä vetovoimatekijä koko Forssan seutukunnalle. Tavoitteenamme on tehdä Elonkierrosta yksi valtakunnan tunnetuista matkailukohteista. Liittymällä Elonkierron Ystäviin olet mukana tukemassa tätä tärkeää työtä!

Elonkierron Ystävät ry:n logo